سرکار علیه

برای باقی ماندن،‌بنام الباقی

اندر مزایای تنبلی

از نشر گمان و ترجمه سما قرایی.

این کتاب رو من موقعی خوندم که روزها بود به خودم میگفتم چرا هی نشستی کاری نمیکنی؟ چرا ول میچرخی! یکسره در حال سرزنش کردن خودم بودم که چشمم به این کتاب خورد و به خودم گفتم بیا اینو بخون تا توجیهت کنه تنبلی خیلیم خوبه!

درواقع کتاب داره از زمانیکه میگه که همه کارها رو انسانها با سختی زیادی انجام میدادن و زمان زیادی صرفش میکردن،اما شاد تر بودن، طول عمرشون بیشتر بود و امیدوار تر بودن. اونجاهایی برام جالب میشد که میگفت خیلی چیزاها رو اماده نخرید، وقتی دارید غذایی اماده میکنید به فرایند تهیه شدنش دقت کنید و لذت ببرین ار اونچه که الان داره اتفاق میفته. کتاب از زمانه مون هم کلی شکابت داره، از ما ادم های عجول و سطحی نگر که فقط تایمر دستمونه ببینیم چقدر زمان داریم. 

جالب بود برام که از تنبلی نه به عنوان چیزی نکوهش شده بلکه به عنوان فعالیتی که در اون به رشدو شکوفایی و استراحت ذهن و روحمون کمک میکنه، یاد کرده. همیشه فکر میکنیم استراحت میکنیم تا کاری رو انجام بدیم ولی درواقع همون زمان استراحت هست که اصل فعالیت حساب میشه، نه بعدش.

تو کتاب تعریفایی از اوقات فراغت، بازی و... هم گفته شده. ایده کلی کتاب برای خودم جذاب بود، خود نویسنده میگفت این کتاب جمع بندی همه کتابها و مقالات دراین زمینه است، نمیدونم چقدر راسته. دید منو باز کرد و باعث شده یه بار دیگه درمورد تعادل بین کار و استراحت فکر کنم و تصمیم بگیرم.

چه قالب قشنگی ^^

ممنونتم...

جالب بود. یه جورایی همون در لحظه زندگی کردن و بی شتاب زندگی کردن میشه، شبیه ذهن آگاهی، درسته؟

آره همینه. 

تا حدی باهاش موافقم؛ اون قسمتی که میگه استراحت یه کار بیهوده نیست بلکه خودش یه فعالیته. درسته چون اگه استراحت نباشه کمیت و کیفیت فعالیتای بعدشم افت میکنه یا اصلا پودر میشه!

ولی به نظرم نباید اسم اینو تنبلی میذاشت. شاید باید سعی میکرد که همینو نشون بده که استراحت تا حد مناسبش خودش یه فعالیته، نه یه بیهودگی. ولی تنبلی رو مدتیه که به شدت دارم تجربه میکنم و کلافه م کرده! اون استراحته حتی خودش هدفمنده ولی تنبلی فقط باعث میشه بشینی و سمت کارایی که باید انجامشون بدی، نری -_-

حالا منیه بخش کمی رو گفتما.
اره شاید اسمش تنبلی نباشه ولی ادمای امروزه اونو تنبلی میدونن نمیگن استراحت اینه که کتاب میگه.
میفهممت
.
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۰۲ , ۰۷:۵۲ کـــوالـای خستــــــه

 چه جالب!! منم با این شرحی که دادی دارم جذب این کتاب میشم که برم بخرم بخونم ! ولی اسم کتاب رو میشه بهم بگی عزیز چی بود ؟ 

چقدر جالب و چه دید قشنگی کتابش  به آدم میده!!! * وی به شدت کنجکاو شده بیشتر درباره موارد کتاب و نحوه نگارش و حتی اینکه در کتاب از چه چیز هایی بحث شده را بداند * 

اسم کتاب همون عنوانه. خوشحالم که مشتاقش شدی .
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دلخوشیم به همین روزمرگی ها
چراکه زندگی چیزی جز روزمرگی نیست.
Designed By Erfan Powered by Bayan