سرکار علیه

برای باقی ماندن،‌بنام الباقی

دزدی همیشه بد نیست

بعد از گذروندن سخت ترین و شلوغ ترین روزای زندگیم دارم این پست رو مینویسم. خاموش میخوندمتون. ولی نه وقت و نه حوصله نوشتن رو داشتم. یه پست جدامینویسم که این تقریبا بیست روز رو چطور گذروندم.

مدتها بود عنوان این کتاب توجهم رو جلب کرده بود تا اینکه نمایشگاه کتاب امسال خریدمش. از نشر اسم. مخصوصا اینکه نویسنده خانم بود، چند روزه دارم سعی میکنم که از نویسنده های خانم بخونم بیشتر. 

تصور کنید یه پسر نوجوون هستید که عاشق کتابین، پدر ومادر ندارین، از طرفی توی کوره پزخونه زندگی میکنید که سواد داستن و کتاب خوندن درش ممنوعه، به شدت چشماتون ضعیفه جوری که چند روز بعد بهتون خبر میدن باید به تاریکی عادت کنی چون بیناییتون رو دارین از دست میدین. چه حسی دارین؟ 

فضای کتاب همین طوریه ضمن اینکه امین، شخصیت اصلی داستان، سعی داره به بقیه بچه ها هم سواد یاد بده و اگاهشون کنه. برای من فضای جنگ نرمی که با کتابا و اگاهی دادن به اون جامعه کوچک انجام میشد، خیلی جالب بود.

نثر کتاب خیلی روونه و جذاب نوشته شده، خیلی کتاب قطوری نیست، فضای شادی نداره ولی غم خفه کننده مثل کتابای خالد حسینی هم نداره :) انگار تو تاریکی از یه روزنه نور میتابه و این نور گاهی کم سو تر از همیشه است و گاهی به کل اتاق میتونه روشنایی بده. 

پیشنهاد میکنم بخونید حتما. شما این روزا چه کتابی میخونین؟

این روز‌ها؟

دارم غم کتاب خالد حسینی سر می‌کنم :) بادبادک‌باز می‌خونم.

و برادران کارامازوف.

ای خدا غم کتابای خالد حسینی اگه کشنده نیست زمین گیرمیکنه :)) 
خیلیم عالی

چه جالب این اثر رو نخونده بودم ممنون بابت معرفیش.

این روزا.. زیادن باید لیست کنم چون همزمان با هم چندتا کتابو می خونم

خواهش میکنم
حتما برام لیست کن خوشحال میشم :))

من کتاب " انسان در جست و جوی معنا " رو دارم میخونم

واقعا کتاب خوبیه به شرط اینکه در کنارش تفکر باشه

سلام :)

من که در جریانید الغارات میخونم ‌.. 

ولی حتما کتابی که گفتید رو بررسی میکنم . ممنون از معرفی

سلام بله بله :))
خواهش میکنم

سلام.

خانه ی ادریسیها میخونم. خوندینش؟

همچنین در کنارش ملت عشق،برادران کارامازوف و سال بلوا. 

سلام
نهنخوندم. نویسندش کیه؟
این موازی خوانی خیلی خوبه. کاش منم برادران کارامازوف رو بخونم :")
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دلخوشیم به همین روزمرگی ها
چراکه زندگی چیزی جز روزمرگی نیست.
Designed By Erfan Powered by Bayan