سرکار علیه

برای باقی ماندن،‌بنام الباقی

کاشوب

اولین مواجهم با این کتاب سر کلاس ادبیات عزیز تو دانشگاه بود. استاد داستان اخر رو برای همه پرینت گرفته بود و گفته بود همه بخونید. بعد دربارش حرف زدیم. اونجا بود که مصمم شدم کتاب رو بخونم. کاشوب مجموعه ی خاطره ها و روایات از محرم توسط قشرهای مختلف جامعه است که هرسال محرم چاپ میشه (بجز امسال).

 داستان های اول رو که خوندم جا خوردم، نسبت به اون داستان اخری که سرکلاس خونده بودم ساده تر و گاهی مسخره بودن. ولی به خوندن ادامه دادم. نمیگم همه داستان هاش اینطور بودن، بینشون خاطره هایی بودن که احساس ادم رو از اعماق قلب به بازی میگرفتن. 

به هرحال برای من جالب بود خوندنش. اولین کتابی بود که خوندم و گویای عواطف مردم نسبت به محرم بود. فکر نمیکنم سمت چاپ های دیگش برم. شایدم برم ببینم سالهای بعد کیفیت انتخاب داستان هاش بهتر شده یا نه. 

از همه جالب تر یه داستانی بود درمورد مردی که از باب تحقیق و پژوهش وارد صحنه ی کربلا شده بود. بنده خدا سر هر روضه ای میشست نه تنها گریش نمیگرفت بلکه همش بررسی میکرد که فلان حرف مداح سندیت داره یا نه و اگر نداشت اون مجلس رو ترک میکرد. خیلی زور میزد که کاری با مستند بودن روضه ها نداشته باشه و فقط گوش بده و گریه کنه، اما نمیتونست :)

اون روایتی که تو پاراگراف آخرت اشاره کردی رو خیلی دوست داشتم. یه جور حس نزدیکی می‌کردم بهش.

اوهوم :)

واقعا تا قبلش کتاب نخونده بودین؟؟

کتاب این مدلی نه نخونده بودم
خیلی از خاطره نویسی و اینچیزا خوشم نمیاد. سراغ این یکی رفتم اونم چون یه داستانش رو توفیق اجباری پیدا کردم سر کلاس خوندم :)

خانوم غلامی،

سلام

 

درجریان از دست دادن لینک کتاب‌ درخواستی‌تون قرار گرفتیم و این لینک جدید رو براتون می‌فرستیم.

امیدواریم از خواندن کتاب میرزا مقنی گورکن لذت ببرید :)

خواهید فرستاد یا باز فرستادین من ندیدم؟ببخشیدا دردسر شدم :)

پس کاشوب یه طور...سالنامه اس؟ من فکر کردم یه جلد کتابه یا...

از کجا تهیش می کنید؟ طاقچه و فیدیبو دارنش؟


اره هرسال یه حالت فراخوان انگار میدن ادمای مختلف مینویسن، ایناهم بهتریناش رو برمیدارن و کتاب میکنن. حالا اینکه فراخوانش به چه صورته نمیدونم.
من از طاقچه خوندم. جلدهای دیگشم داشت: زان تشنگان و رستاخیز.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دلخوشیم به همین روزمرگی ها
چراکه زندگی چیزی جز روزمرگی نیست.
Designed By Erfan Powered by Bayan