سرکار علیه

برای باقی ماندن،‌بنام الباقی

پاتما؛ دنیای وارونه

میشه یکی انیمه ای معرفی کنه که واقعا محتوا داشته باشه؟ :| تازگیا هرچی نگاه میکنم چیز خاصی از انیمه دستگیرم نمیشه، شایدم ایراد از خودم باشه و نتونستم بطون هفت گانه و معانی پنهان شده در اون انیمه رو کشف کنم!

 

 

تازگیا پاتما رو دیدم، نفهمیدم اخرش کدوم دنیا وارونه بود کدوم راستکی، چرا تو اسمون بازم یه جایی مثل زمین بود؟ 

 تو انیمه مردم زمین این عقیده رو داشتن که هرکی جاذبه اش سمت اسمون باشه، گناهکاره و ناپاک، باید بذاریم اسمون اونو ببلعه!

اما منو یاد یه سری عقاید سیاسی، مذهبی، اجتماعی و...انداخت، اون عقایدی که راحت یکیو هرزه میخونیم، یکیو حرومزاده و... الی ماشاءالله. تازه اگر بلایی سر این آدما هم بیاد ناراحت نمیشیم، خوشحال میشیم و حق به جانب میگیم تاوان گناهشو یا بی قانونیشو پس داد! 

( گناهکاران درحال بلعیده شدن :)

 

خوابیده بودم تو خواب به خودم گفتم می‌خوام با خیالم یه موجودی بسازم که یه دفعه دیدم دم در اتاقم وایساده و زل زده بود بهم سرش سر خودم بود و بدنش از لباسام بود ولی تو خالی. داشت میومد سمتم که از خواب پریدم 🤕

(از اثرات بعضی انیمه های پر از خلاقیت که معرفی می‌فرمایین:))

 

 

این دیگه اخرش بود :|

محتوا!؟ سخته تو انیمه ها همچین چیزی پیدا کرد اما نمیشه منکرش شد از فیلم ها و سریال ها آموزنده ترن. ولی اگه دلتون میخواد به نظرم انیمه اهریمن کش مفهوم خوبی داشت.

خیلی ممنون*-*

من ایده‌ی این انیمه رو دوست داشتم و به نظرم اون مدل عقایدی که بین مردم به وجود میاد رو خوب تصویر کرده بود (همون چیزی که خودت اشاره کردی). ولی موافقم که یه جاهاییش ضعف داشت، مثلا می‌شد به همون دنیای سوم تو آسمون بیشتر بپردازه. آخرشم یه جوری تموم شد که من درست نفهمیدم چی شد :))

ایده‌ش اره
اما همین پایان بد کلی زد تو ذوقم و حس کردم الکی وقتم تلف شد :(

من خودم اینو دیر فهمیدم که اصلا پاتما قصدش محتوا دادن نبوده :/ 

دوساعت اندیشه و تفکر کردم که یه چیزی از توش در بیارم بکنم پست...نگو کلا مقصودشون یه انیمه سینمایی عاشقانه بوده...


ولی جدا از قر وقاطیت آخر پاتما، جادوی انیمه همینه اصلا! شاید در نگاه اول محتوای خاصی نداشته باشن، و نویسنده هم قصد خاصی از گفتن داستان، جز گفتن داستان نداشته باشه، ولی خدای نویسندگی پشتشونه. طوریکه میتونی از توشون یه سری چیزا در بیاری که اصلا نویسنده بهشون فکرم نکرد!(نمونش همین ناروتو)

 

انیمه با محتوا...من خودم میخواستم Modest Heroes رو امروز فردا ببینم...ولی زیاد ازش مطمئن نیستم. دورورو هم شاید خوب باشه، که همزمان با شیطان‌کش پخش داشت می شد و محتوای خوبی داشت، فقط یکم خشن بود.

 

پ.ن:چه قدر کامنت دراز شد@_@ ببخشید.

خب اونکه من و تو میفهمیم و نویسنده فکرشم نمیکرده، برداشت خودمونه نه اون محتوایی که نویسنده به قصد اون انیمه رو ساخته... نمیدونم متوحه شدی یا نه XD

ممنونم خیلیم خوب بود :*

خب...من اینطوری خیلی بیشتر دوستش دارم! حتی با اینکه محتوا جلوی چشممون نیست، «حس/سرنخ محتوا» رو بهمون میده، و محتوائه رو خودمون می فهمیم...

فکر کنم خیلی این فکرم مسخره به نظرم میاد(کوبیدن به پیشانی)

 

(البته پاتما منظورم نیست. پاتما واقعا رو مخ بود منطقش.)

 

 

نه خب حرفت درسته، از هرچیزی، میخواد انیمه باشه یا کتاب یا هرچیز دیگه ای، برداشتی داریم که شاید نویسنده اصلا به ذهنشم خطور نکرده بود. همونیکه میگن به اندازه ادمای روی زمین طرز تفکر متفاوت وجود داره، برداشت متفاوت هم وجود داره.

عاشق همین چیزهای ژاپنیام دی :

اینکه هر فکری تو کلشونه مانگا و انیمه میشه...

اینو ندیدم...ولی ایده جالبیه جهان وارونه، جایی که متفاوت ها به جرم متفاوت بودن همین الانش باید تو جهنم زندگی کنن. کافیه حتی چپ دست باشی یا درونگرا یا... تا برات جهنم درسته بشه.... اون موارد مذهبی اینا که بماند. 

اره جالبه :)

اره خب خیلی چیزهاش معلوم نبود...

ولی باعث شد وارونگی رو بهتر ببینم

دنیایی که با قوانینی که ما میشناسیم و نبودش رو ناممکن می دونیم رو لمس کردم

دیدن پاتما و تنت هم زمان خیلی این حس رو توی من تقویت کرد

 

ایدش خیلی جالب بود منکرش نیستم :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دلخوشیم به همین روزمرگی ها
چراکه زندگی چیزی جز روزمرگی نیست.
Designed By Erfan Powered by Bayan