سرکار علیه

برای باقی ماندن،‌بنام الباقی

ویروس نافع

دوستم متنی رو برام فرستاده بود از یک پزشک، یادم نیست متخصص چی بود. اما حرفاش منطقی جلوه میکرد، بعضی جاهاش. شروع کرد از گفتن درمورد اینکه رعایت بهداشت به صورت افراطی باعث کشته شدن میکروب ها و باکتری های مفید بدن میشه و چون با محیط ارتباطی نداریم و دستکش و ماسک همیشه همراهمونه، بدن نمیتونه این میکروب هارو بگیره. فایده این موجودات ریز اینکه مارو در مقابل ویروس ها و میکروب های خطرناک دیگه حفظ میکنه. یه جور سیستم دفاعی از خود دشمنه. گفت و گفت تا رسید به اینجا که تا قبل این همه داشتن مینالیدن، از افزایش جمعیت دنیا، از اینکه منایع طبیعی رو به اتمامه و کره زمین دماش بیش از حد شده، جنگل ها در حال نابودی ان، یه عده ام نیاز داشتن تا مردم یه مدتی از خونشون بیرون نیان تا بتونن دکل های فایو جی رو نصب کنن، میگفتن گرایش به بنیادگرایی و مذهب داره زیاد میشه، چطور به مردم بفهمونیم دنیا بدون کلیسا و مسجد قشنگ تره؟، یه عده ام میگفتن اینارو ول کن! جلیقه زردها دارن اذیت میکنن، جنگ های خاور میانه هزینه زیادی داره، مردم عراق و لبنانم که تو خیابونان، یه عده ام که جایگاه سیاسی شون رو دارن از دست میدن، باید اتفاقی بیفته تا همه باز روشون طرف ما باشه و .............................. چی کار کنیم؟ بگیم کرونا اومده! عه؟ مگه کرونا از قبل نبود؟

نمیدونم تلویزیون ایران رو میبینید یا نه. اما اوایل کرونا به لطف مادر که همش میزد برنامه های طب سنتی و راهنمایی پزشک میدید، اون لا به لا کلیپ هایی پخش میشد برای اروم کردن جو ترس از کرونا. اونا میگفتن کرونا از قبل بوده منتهی با فلان اسم و با این نشونی، الان فقط تغییر پیدا کرده، مثل سرماخوردگی هایی که هرسال نشونه هاشون متفاوته. بعضی اوقات سخت تر و طولانیه و بعضی اوقات راحت از سر میگذره. هم اون دکتر و هم اون کلیپ ها و هم امار جهانی نشون میدن که مرگ و میر ناشی از انفولانزا چقدر بیشتره! اصلا چند ده هزار نفر بخاطر یماری تنفسی مردن که قبل کرونا برامون مهم نبود؟ چرا یهو مهم شد؟ اصلا دقت کردین کسایی رو که حالشون خوبه اما تست کروناشون مثبت؟ چیشده که دکترای ما یه برچسب کرونا میزنن روهمه؟ چون الان رو بورسه؟

من همیشه فکر میکنم سر هررررررررر مسئله ای دست سیاست هم توی کاره، یه عده همیشه حتی از وحشتناک ترین وقایع هم نفع میبرن، کم از فلسطین و یمن و هند و... ندیدیم. 

فکر میکنم کرونا هم جزئشه. میشه رو حرفای اون دکتر هم صحه گذاشت و ترسمون از کرونا واقعا کمتر شه. تا حالا به بعد کرونا فکر کردین؟ به تبلیغات روانشناسا برای کاهش افسردگی پسا کرونا؟ به درمان کمبود ویتامین دی بخاطر تو خونه موندن؟ و هزار جون تبلیغات بی سروته دیگه که هدفشون خالی کردن پول ملته؟ اونم ملتی که نصف بیشترشون تو خرج روزانه شون موندن، اما بخاطر این تبلیغات مسخره که حس نیاز الکی براشون ایجاد میکنه مجبورن از نونشون بزنن :)

 

یاد کتاب " در غرب خبری نیست" افتادم. به مضمون میگم. وقتی سربازا دور هم جمع شده بودن و درمورد علت به وجود اومدن جنگ حرف میزدن، یکی شون حرف به جایی زد. میگفت یه عده از ادامه پیدا کردن این جنگ بزرگ (جنگ جهانی اول) سود میبرن، اونایی که پشت جبهه نشستن و دارن برای ماها نقشه میکشن. اگه خودشون تو میدون بودن، باور کنین جنگ یک روز هم دوام نمی اورد.

خلاصه سخت نگیرید، فقط سیستم دفاعی تون رو قوی کنین و بهداشت رو در حد تعادل رعایت کنین. کار دیگه ای که از دستمون برنمیاد، میاد؟

 

پیِ نوشته: راستی دیدم از پست کلمه ها خوشتون اومده، سعی میکنم بیشتر بذارم. :)

منافعی که از ویروسها و جنگها و ناامیدی ها میبرند ... حقیقته ... 

وحشیانه‌ست :)

همیشه هستن آدمهایی که از بدبختی و ناآگاهی ملت سود می برن و آدم عاقل کسیه که این وسط جونشو ورداره و دربره، درحد امکانشم به بقیه کمک بکنه، همین.

ادم نمیدونه چی بگه...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دلخوشیم به همین روزمرگی ها
چراکه زندگی چیزی جز روزمرگی نیست.
Designed By Erfan Powered by Bayan