سرکار علیه

برای باقی ماندن،‌بنام الباقی

استحاله فرهنگی

اینکه جامعه ی الان ما به دورو بودن بها میده، به تعریف ناحق از دیگران، همیشه نظرات و توجه دیگران را جلب کردن به هرقیمتی رو میپسنده، باعث میشه درون من نا هماهنگی به وجود بیاد. امری رو نمیپسندم و یا حتی ازش بیزارم اما در ظاهر لبخند میزنم و تعریف میکنم، با عقیده ای به شدت مخالفم اما در ظاهر تایید میکنم و منطقی میدونمش. همه اینها باعث تفاوت در" آنچه هستم" و "آنچه نشان میدهم" میشه.

اگر به همین منوال فردی ۲۰ سال زندگیش رو گذرونده باشه، وقتی به خودش رجوع میکنه، هیچی از خودش نمیدونه. خودش رو گم کرده. نمیدونه دقیقا با این فکر مخالفه یا موافق؟! این امر خوشحالش میکنه یا ناراحت؟! این شروع ویران شدن درون تک تک ما ایرانی هاست. به مرور هویتمون رو از دست میدیم، به تدریج حتی مفاهیم مهم مثل زندگی، وطن، خانواده، عشق، تنفر و... معنای خودشون رو پیش ما از دست میدن.

راه حل؟ شروع کنیم به نشون دادن "آنچه که هستیم" نه اون چیزی که دیگران می‌پسندن. باید دنبال بیان کردن مخالفت هامون، اختلاف سلیقه هامون، اختلاف عقیده هامون و حتی اختلاف سبک زندگی هامون باشیم. "چطور" بیان کردنِ این مخالفت ها مهمه. "بیان" چیزی هست که سالهاست داریم ازش دوری میکنیم بدون اینکه متوجهش باشیم. به شخصه وقتی به پدر و مادرم نگاه میکنم و میبینم چقدر خوب و کارآمد اختلافات رو بیان میکنند و من، یا اصلا بروز نمیدم و یا به شکل نامناسب بروز میدم، متوجه عمق فاجعه ی نسل خودم و تبعا نسل های بعد از خودم میشم.

راه حل خود ماییم، تک تک ما.

شنبه ۶ دی ۹۹ , ۱۲:۳۴ راینر | ‌Rainer

احسنت احسنت...

تشکر
شنبه ۶ دی ۹۹ , ۱۴:۵۹ صابر اکبری خضری

به نظرتون کی پاپ، خودش نماینده و نشانه ای از همین استحاله فرهنگی و «این شروع ویران شدن درون تک تک ما ایرانی هاست. به مرور هویتمون رو از دست میدیم، به تدریج حتی مفاهیم مهم مثل زندگی، وطن، خانواده، عشق، تنفر و... معنای خودشون رو پیش ما از دست میدن.» نیست؟

شنبه ۶ دی ۹۹ , ۱۶:۵۵ فاطمه ‌‌‌‌

حرفت عالی بود...!

یه مدته دارم فکر می‌کنم باید در مورد خیلی چیزایی که بهشون اعتقاد دارم، یا سبک زندگی، یا بعضی رفتارها، برگردم عقب و ببینم آیا اینا مال خودمن؟ کاری به درست غلطش ندارم الزاما، ولی برام مهم شده که فکرم و عملم برا خودم باشه، نه یه تایید یا تقلید بدون ریشه. این به معنای تلاش برای خاص و متفاوت بودن نیست، ممکنه تهش به این نتیجه برسم که اون رفتار یا فکر درست بوده یا می‌پسندم که هنوز همون رو ادامه بدم، ولی این بار براش ریشه ساختم توی ذهنم.

(نمی‌دونم چقد کامنتم مرتبط بود به پستت، حس می‌کنم بحثو یه ور دیگه بردم :)) )

منم با حرفت کاملا موافقم‌
منتهی هنوز چیزی رو نساختم به صورت قطعی! فقط تخریب کردم :دی

و فکر می‌کنی ما به عنوان شروع کننده‌های یک موج فرهنگی (فارغ از اینکه جریان بشه یانه؟) تاب مقابله و استقامت داره؟

داریم. یه جایی باید شروع بشه، یه جرقه باید زده شه، کاری که قراره بکنیم گرچه خوشایند بقیه نباشه، اما به قیمت نجات بچه هامون تموم میشه، به قیمت نجات روان نسل بعد! و اگر انجام ندیم به قیمت از بین رفتن روح و روان خودمون و نسل بعد تموم میشه.

داریم؟*

اونی که خودش نباشه به مرور هویتشو از دست میده 

اوهوم..

بگ گراند وب چه ناز شده *-*

بالاخره یکی به روش اورددددد، ممنون :')، هق *-*
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دلخوشیم به همین روزمرگی ها
چراکه زندگی چیزی جز روزمرگی نیست.
Designed By Erfan Powered by Bayan