سرکار علیه

برای باقی ماندن،‌بنام الباقی

الغارات

شده کتابی رو بخونید بعد بگین من تا قبل این چیزی نمیدونستم؟ یا بفهمین یه عمره که حقیقت رو کامل بهتون نگفتن؟ الغارات برای من همچین کتابی بود. یه کتاب قدیمی از دل تاریخ. نقاط مبهم رو روشن می‌کرد. دوسال آخر حکومت امام علی، بعد جنگ های جمل و نهروان و صفین، سالهایی بود که داشت فراموش می‌شد‌ ولی این کتاب نجاتمون داد! سالهایی که معاویه به غارت سرزمین های امام علی پرداخت و هرکاری می‌کرد تا اون حضرت تضعیف بشه تا جایی که معاویه لعنت الله علیه سردارهاشو می‌فرستاد به سرزمین های امیرالمومنین و مومنین رو می‌کشت و غارت می‌کرد اما کسی نبود که حمایت کنه از این مردم مظلوم، امام علی بارها و بارها طی نامه ها و سخنرانی ها مردم رو به جهاد فرامی‌خوند ولی جوابی نمی‌گرفت، اونجا بود که امام گله می‌کرد خدا منو از شما و شمارو از من خلاص کنه! کقتی این کتاب رو خوندم تازه متوجه شدم چرا بعضی نامه های نهج البلاغه و بعضی سخنرانی ها انقدر درش شکایت و درد هست، چرا انقدر امام ناراحت هستن و دلگیر.

وقتی نامه های معاویه لعنت الله علیه رو می‌خوندم و یا توصیه هاش به سردارا و والی هاش واقعا هیچ فرقی در ظاهر بین اون و امام نبود، تونستم معنای مخلوط شدن حق و باطل رو درک کنم، معنای نفاق رو.

کتاب واقعا روان نوشته شده، کاغذهاش کاهی و سبکه، کم حجمه و زود خونده میشه. خداروشکر خدا بهم توفیق داد با این گروه همراه بشم برای همخوانی این کتاب ارزشمند.

------

پی نوشت:

نمیدونم اگر چیزی به پست قبلی اضافه کنم ستاره روشن میشه یا نه. اما واجب دونستم ذیل توضیح این کتاب یه مطلبی هم بگم.

وضع ما در این کشور عزیز، خیلی خوب شای نباشه ولی بد هم نیست اما به سمت و سوی بدی داره میره. مقصرش هم ما ملت هستیم هم مسئول. ما در حق این انقلاب کار زیادی نکردیم که این همه هم انتظار ازش داریم! به شخصه که نکردم ... 

الغارات به وضوح نشونم داد که حتی تو حکومتی که عدالت و حقانیت امام علی علیه السلام اجرا میشه باز هم کسایی هستن که خطا کنن، مملکت رو به گند بکشن، بچاپن و فرار کنن! حکومت فعلی نه حکومت امام علیه و نه حکومت معاویه! نمیدونم چطور بعضی ها انتظار دارن ما به کل این حکومت رو بکوبونیم وقتی حتی جایگزین مناسب، برنامه ریزی دقیق و حتی در جنبش های به ظاهر انقلابی خودشون دارن لنگ میزنن. نمیدونم چطوری دارن همه نهاد های این حکومت و مسئولاش رو با یه چوب میرونن! من هم میخوام اصلاحات اساسی انجام بشه به قول معروف حجامتی بشه و این همه مسئول کثیف و لجن از تن این نظام خارج بشه، بله من هم ناراضیم! ولی خوبی هاش رو هم میبینم اینکه انرژِی این کشور با اینهمممه اسرافی که میشه بازم هم جوابگوی غالب جامعه هست، اینکه اکثریت جامعه در حداقل های زندگی اشون نموندن، اینکه من میتونم اینارو بنویسم و یه کسی درست مخالف حرفای من با توهین و فحش  و ناسزا به اولین فرد این حکومت حرف هاش رو بزنه، اینها اصلا قابلیت نادیده گرفتن نداره. مخاطب این حرف هااول خودم هستم، منی که نه تاریخ این کشور رو درست بلدم و نه قوانین اش رو، منی که حتی در بحث های اجتماعی و رفاه شهروندی کوتاهی میکنم و از اخبار دوری میکنم، من که دیگه حق ندارم بنالم وقتی وظیفم به عنوان شهروند، مسلمان، خانمی که دغدغه خانواده و نسل آیندش رو باید داشته باشه رو انجام ندادم و کوتاهی کردم. 

این همه نوشتم تا همون حرف معروف باشه، قبل اینکه بگین انقلاب برای ما چه کار کرد، بگین ما برای این انقلاب چه کاری کردیم.

خدا قوت همگروهی عزیز.

ممنونم همچنین شما

سلام 

خدا قوت :) 

سلام ممونم از شما با این پویش پر از خیر و برکت

سلام

فکر می‌کنم این تنها کتابی از پویشه تا به الان که هممون یه حس واحد در موردش داریم و اون ندونستن در مورد اماممون هست...

سلام 
متاسفانه ...

بر من واجب شد این کتاب رو بخونم. =)))

آها راستی،درمورد خانه ی ادریسی ها که پرسیده بودین،نویسنده ش غزاله علیزاده هست. کتابِ جالبیه. سبک خاصی نوشته شده ولی فکر نکنم همه این سبک رو بپسندن. نمیدونم حالا شما خوشتون میاد یا نه ولی بنظرم امتحانش کنید.😅😬

حتما بخون
میرم ببینم چطوریه ممنون که گفتی

خیلی دلم میخواد برادران کارامازوف و ابله و جنایت و مکافات رو بخونین.😂

اون کتابایی که شما از داستایوفسکی خوندین رو من نخوندم واونایی که من خوندم رو گویا شما نخوندین.

حالا عجیب کنجکاوم نظرتون رو درباره ی یکی‌شون که خودم خوندم بدونم.😬 هیهی.

بنظرم برادران کارامازوف رو بذارین بالای لیست. (اصلا به روی خودش نمی‌آورد که فقط میخواهد نظر سرکار را در باره ی این کتاب بداند!)

چقدر خوشحال شدم از این کامنتت نمیدونستم اصلا کسی دوست داشته باشه این معرفی ها رو^^ چشم اول میرم سمت اون

این حرفو نزنید سرکار.. ما کراش داریم رو پست‌هاتون^^

ذوووق ^^^^^
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دلخوشیم به همین روزمرگی ها
چراکه زندگی چیزی جز روزمرگی نیست.
Designed By Erfan Powered by Bayan